Blau

Desnivell: 213 m

Dificultat: Fàcil

Circular: Sí

Descarregueu-vos el track de la ruta

Per fer aquesta ruta sortim del cor de la vall de LLémena, de la parròquia de Sant Pere de Llorà, que us aconsellem visitar si la trobeu oberta. L’edifici ja s’esmenta l’any 1058, però les recerques arqueològiques ens diuen que està construïda sobre un edifici anterior que es podria remuntar al s. IX. El que més destaca del conjunt és, sens dubte, el campanar, que com la resta de l’edifici és romànic. Per la part del darrere hi podrem veure un absis semicircular i dues absidioles laterals. I en destaquen les seves pintures preromàniques.

Ens dirigim cap a la carretera principal que caldrà travessar per agafar el primer carrer a mà esquerra que baixa passant pel costat del pavelló esportiu. Al final de la baixada asfaltada, girem sobtadament a la dreta per agafar el camí ral, primer asfaltat i tot seguit de terra.
Anem avançant deixant diverses cases a banda i banda fins a trobar un pont. Si volem visitar l’ermita de Sant Medir i el pont hem d’anar cap a la nostra esquerra. Per continuar la ruta, sense necessitat de passar el pont petit, anem recte cap a la Pallonera,una  masia que es troba dins del cràter del volcà del Clot de l’Omera.

Passant pel camí de davant de la casa, sortim del cràter fins a trobar la carretera GI-531. Anem fins a la marquesina del transport públic entre la carretera i el camp i agafem el camí de terra que travessant la carretera surt cap a la dreta. A la nostra esquerra veurem l’ermita de Sant Joan Baptista fins que, un xic més endavant, anem a parar a una pista més ampla. Ens dirigim cap a la dreta seguint la pista i després d’un revolt sobtat, veiem una gredera d’on es van extreure gredes de la colada principal del volcà de la Banya del Boc i que actualment està abandonada.

Seguim per la pista principal de pujada i poc després d’un revolt a l’esquerra, veiem un camí que comença amb una bona pujada a mà dreta. Si agafem aquest camí, amb un parell de fortes rampes, arribem al cràter del volcà de la Banya del Boc. Al final de la pujada deixem una traça de pista forestal a mà esquerra i travessem el cràter del Puig de la Banya del Boc entre camps de conreu. A l’encreuament del collet prenem el camí principal que baixa per iniciar el descens cap a Llorà. En el primer revolt, deixem una pista a mà dreta que ens portaria cap a les ruïnes del mas l’Hortaló. Amb alguna forta rampa de baixada, arribem a la pista asfaltada que si l’anem seguint passant primer entre alguna masia i després entres casetes amb jardí, ens portarà a trobar la carretera GI-531. Si tombem cap a l’esquerra, veurem el campanar de Sant Pere de Llorà que és el punt on hem començat la ruta.