Blau

Desnivell: 38 m

Dificultat: Moderada

Circular: Sí

Descarregueu-vos el track de la ruta

Iniciem la ruta a l’aparcament de l’escola Montserrat, que queda dalt d’un turó. Comencem caminant per l’asfalt passant entre masos i passem pel davant de parròquia de Sant Pau de Sarrià de Dalt. Just al seu davant deixem una carretereta asfaltada que baixa cap a l’esquerra per seguir fins que trobem una creu de terme on hi ha una bifurcació. Nosaltres no seguirem ni la carretera asfaltada ni la pista ampla de terra sinó per un corriol que va entremig de les dues opcions. Passem pel davant d’una casa, un camí entre camps a l’esquerra i boscos a la dreta, per seguir la nostra ruta amb bones vistes cap a la zona del Rocacorba.

Al cap d’uns 300 metres, a la nostra dreta veurem una mena de forats excavats a la roca, empremta clara que ha quedat de l’extracció de pedra feta en l’època romana.
Ens trobem ara en una pista ampla i al davant  tenim el turó de Can Guilana, restes d’un antic volcà, on hi ha instal·lades  unes antenes que guien els avions fins a l’aeroport. Seguim cap a l’esquerra, no val a badar, ja que hem d’agafar un corriol que surt de la pista cap a l’esquerra i de baixada que ens portarà a trobar la carretera asfaltada que va de Sarrià a Sant Medir, ja municipi de Sant Gregori. Seguim uns 30 metres cap a la dreta travessant un pont petit i la deixem de nou per baixar pel camí que surt a l’esquerra.

Aquest camí ens portarà a travessar la riera d’en Xuncla, també coneguda amb el nom del Rimau,  que neix al veïnat de Montcal. Un cop passada la riera (penseu que no hi ha pont i si ha plogut molt, potser ens mullem els peus i tot…) i seguim la pista, però en el moment que fa una corba cap a la dreta i es comença a enfilar, nosaltres la deixem per continuar per un corriol que ens porta cap a mà esquerra. Això ens permet anar a buscar la riera en el punt on –dins mateix de l’aigua- hi ha les restes de les pedres de molí que es van quedar a mig construir. Aquest lloc és conegut com les Moleres i caldrà tornar al camí per continuar la ruta.
Després d’un tram curt de pujada, ens trobem un trencant. Baixarem cap a l’esquerra, amb pendent, per trobar-nos de nou al costat de la riera on podrem veure la resclosa del molí d’en Tomàs. Seguint la riera d’en Xuncla cap a la dreta pel corriol que arrenca des d’unes lloses de pedra, tenim la possibilitat de baixar de nou a tocar la riera per veure el salt del Timbarro, just davant del molí d’en Tomàs. Un salt espectacular quan hi ha aigua i on us recomanem fer-hi una paradeta i perquè no, també fotografies, perquè la natura molt bella.

Tornem a fer el curt tram –ara de pujada- per seguir cap a l’esquerra quan trobem el punt on havíem baixat. Passant pel costat de les ruïnes de Can Sais i de les grosses alzines que, a diferència de la casa, encara aguanten dretes. Continuem el corriol fins a trobar un trencant de quatre camins. Prenem el que baixa cap a l’esquerra i travessem de nou la riera d’en Xuncla. De pujada, tenim l’opció de seguir  la pista o bé de prendre un corriol que surt per la dreta quan el camí més ampla gira a l’esquerra, els  dos ens porten de nou al lloc d’inici d’aquesta excursió.