fbpx

Desnivell: 77 m

Dificultat: Fàcil

Circular: Sí

Veure el recorregut de la ruta a  Wikiloc.

Sortim davant del pavelló d’esports i ens dirigim cap al pont que travessa el riu Marroc (Masrocs o Marrocs). El travessem i immediatament agafem, a l’esquerra, una carretera de terra que segueix el curs del riu. Passem per sota l’autopista i seguim a prop de la riera, enmig del bosc de ribera, fins que arribem a la carretera Gi-5332. La travessem i seguim, cap a l’esquerra, fins a trobar una pujada asfaltada, a la dreta, a uns 100 metres. L’agafem i passem enmig de cases i camps al llarg d’uns 400 metres, fins que arribem a una granja, on ens desviem cap a la dreta per arribar a un pont sobre la riera. Just després i a mà dreta, trobem les restes del molí de Vilablareix.

Seguim amunt passant pel costat d’una bassa. Tot seguit, continuem a l’esquerra per la pista que va remuntant el riu Marroc, per un bosc ombrívol. Més endavant arribem a uns planells de bosc de pins esclarissats. Seguim a través de la pineda fins a trobar una pista d’on parteix un corriol. Acabem sortint a la gran clariana on hi ha l’ermita de Sant Roc, una petita capella citada el 1435 que fou restaurada el 2002. El puig de Sant Roc (194 m) és el punt més elevat de Vilablareix. L’indret és envoltat pel bosc i disposa de poques vistes del paisatge circumdant.

La tornada es pot fer per un camí diferent, sortint a la carretera i tornant a prop de la pineda, on trobem una cruïlla embarrancada de camins. Agafem el que baixa decididament en direcció nord. En poca estona passem per davant de cal Curt, i per la pista, anem vorejant els camps que queden a la dreta, amb un bosquet a l’esquerra. Trobem a l’esquerra una pista que ve del cementiri de Vilablareix, però seguim recte. Ara tenim un camp de fruiters a la dreta, i un camp de farratge a l’esquerra, on veiem de seguida la Torratxa. La Torratxa (també anomenada Torre dels Moros) és un monument funerari de l’època romana, feta de terra volcànica, sorra, calç, pedra, rajols i trossos de ceràmica.

Continuem per la pista fins a trobar el cementiri i una carretera asfaltada, que seguim fins a arribar a l’església de Sant Menna, on es poden contemplar les restes d’una vila romana. Reprenem la carretera fins a arribar a un encreuament i trobar el carril bici, que ens porta al trencant per anar a Vilablareix. Continuant per aquesta carretera asfaltada i envoltada de fruiters, travessem el pont de l’autopista i just després, agafem una pista de terra que ens porta de nou al riu Marroc i al pavelló d’esports.